måndag 4 mars 2013

Träning - djur, frukter, färger och avoir


1. Mina bröder har fem hönor och en tupp.
Mes frères ont cinq poules et un coq.

2. Mamma har två systrar.
Maman/Ma mère a deux sœurs.

3. De röda hallonen och de gula bananerna är här.
Les framboises rouges et les bananes jaunes sont ici.

4. Den svarta hästen är här.
Le cheval noir est ici.

5. Estelle och jag har tre röda äpplen och ett grönt päron.
Estelle et moi avons trois pommes rouges et une poire verte.

6. Jag har en vit hund och en vit ko.
J'ai un chien blanc et une vache blanche.

7. Elefanten är grå och har en bror.
L'éléphant est gris et a un frère.

8. Jag gillar inte persikor men jag älskar körsbär.
Je n'aime pas les pêches mais j'aime les cerises.

9. Han gillar inte katten.
Il n'aime pas le chat.

10. Adèle tycker om svarta hundar.
Adèle aime les chiens noirs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar